بشکه ایمنی

بشکه ایمنی که به آن بشکه ترافیکی نیز گفته می شود، از جمله تجهیزات ترافیکی است، که جهت برقراری امنیت در جاده ها و خیابان ها کاربرد بسیاری دارد. با وجود آن که برخی از اتومبیل های پیشرفته ی امروزی، دارای انواع سنسور هستند، اما باز هم نیاز به تجهیزات ترافیکی در جاده ها و سطح خیابان های شهر، ضروری به نظر می رسد. این بشکه ها معمولا وظیفه جدا کننده ها را بر عهده دارند و از آن ها در دوربرگردان ها نیز زیاد استفاده می شود.

از بشکه ایمنی ترافیکی تولید شده در شرکت مهر ساین در جاده ها و خیابان ها برای کنترل ترافیک و سرعت و همچنین به عنوان علامتی جهت هشدار و راهنمایی استفاده می شود. اما استفاده ی رایج از آن ها به عنوان هشدار خطر می باشد. برای مثال در نزدیکی کارخانه ها، جاده هایی که در حال و ساخت و ساز هستند و … از بشکه های ایمنی ترافیکی شرکت ما برای هشدار به رانندگان استفاده می شود.

از بشکه های ترافیکی به عنوان هشدار دهنده های ساخت و ساز در مسیر جاده ها نیز استفاده می شود چون به علت نوع شکل شان مانع بیشتری را برای دیدن ایجاد می کنند. البته این وسیله بسته به نظر کارشناسان شرکت مهر ساین می تواند دارای کاربردهای مختلف زیادی باشد.

تاریخچه بشکه ایمنی

بشکه ایمنی

 

بشکه ترافیکی برای اولین بار با نام درام در ایالات متحده به کار گرفته شده است و بعدها در کشورهای دیگر جهان استفاده از آن مرسوم شد. این نوع بشکه های ایمنی به جای مخروط ها مورد استفاده قرار می گرفت چون هم بزرگتر و قابل دیده شده بوده و هم در مقابل ضربه دارای مقاومت بیشتری است. بشکه های ایمنی در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی معمولاً از جنس فلز بودند. چون بشکه های فلزی وزن زیادی داشتند و همچنین ضربات سنگینی به وسایل نقلیه ای که به آن ها برخورد می کردند وارد می کردند، در اواسط دهه ی ۹۰ میلادی جای خود را به بشکه های ایمنی پلاستیکی دادند. شروع استفاده از بشکه ایمنی به سال ۱۹۹۰ در امریکا بر می گردد که با رنگ نارنجی در آن برای ایجاد ایمنی بیشتر در راه ها استفاده می شده است و همچنان نیز ادامه دارد. در ایران نیز چند سالی است که از این وسیله ایمنی استفاده می شود البته رنگ آن زرد است و در عملیات عمرانی بسیار پرکاربرد می باشد.

قبل از ساخته شدن این نوع بشکه ایمنی، معمولا از بشکه های فلزی که با آب و شن پر و رنگ شان نارنجی بود استفاده می کردند که این وسایل به علت سنگینی زیاد برای حمل و نقل و هم چنین ایجاد خسارت های زیاد در هنگام تصادفات احتمالی کنار گذاشته شده و جای خود را به بشکه ایمنی دادند. بشکه ایمنی معمولاً از ماسه، شن و یا آب پر می شود و میزان استفاده از ماسه و شن در آن بستگی به محل استفاده از آن دارد.

مشخصات عمومی بشکه ایمنی

 

بشکه ایمنی

بشکه ترافیکی مهر ساین معمولا با قطرهای یکسان و در اندازه های مختلفی چون کمتر از ۱۰۰ سانتی متر، ۱۰۵ سانتی متر و بیشتر از ۱۰۵ سانتی متر و بسته به خواسته پیمانکاران و نوع استفاده از این وسایل تولید می شود.

در قسمت بالای این بشکه شرکت مهر ساین نیز از شبرنگ های خاص و به اصطلاح مهندسی استفاده می کند که به خوبی از فاصله دور آن را به نمایش در می آورد.

مواد اولیه به کار رفته در بشکه ترافیکی از نوعی مواد پی وی سی می باشد که به نوعی پلیمر بوده و در آن از انتی استاتیک و انتی یووی استفاده شده است.

این مواد به علت داشتن خاصیت مقاومت و انعطاف پذیری بالا می توانند برای این کار بسیار مناسب باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *