تابلو ایمنی در مجتمع های پتروشیمی

اداره های HSE در اجرای کامل تابلو ایمنی در مجتمع های پتروشیمی چه مسئولیت هایی بر عهده دارند؟

این روزها با مراجعه به پتروشیمی ها شاهد نصب تابلوهای ایمنی مختلفی در محوطه ها هستیم که اکثرا با جانمایی نامناسب قرار داده شده اند.

برای اینکه تابلوهای ایمنی به درستی با فاصله مکانی دقیق و با المان تصویری دقیق مرتبط با محل مورد نظر تولید و نصب شود نیازمند به ارتباط مستقیم کارشناسان شرکت تابلوسازی با مسئولین و کارشناسان HSE پتروشیمی است.

در برخی از موارد پتروشیمی برای سفارش تابلو ایمنی بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی شرکت های تابلو سازی اقدام به سفارش گذاری تابلو ایمنی با تکیه به تجربه خود میکنند که این یک امر اشتباه است.

در زمان سفارش گذاری به تمام پتروشیمی های درخواست کننده پیشنهاد میدهیم که قبل از طراحی و تولید کارشناسان شرکت مهر ساین بازدید دقیق و کامل از سایت های مورد نظر داشته باشند.

در برخی از موارد پتروشیمی مورد نظر برای ساخت تابلو ایمنی از ما دعوت به عمل می اورد و از این موضوع استقبال میکند که منجر به جانمایی دقیق و طراحی تخصصی تابلوهای ایمنی نیز میشود .

 

 

تولید تابلو ایمنی با مجموعه مهرساین

 

مراحل تولید تابلو ایمنی برای پتروشیمی

  1. ۱- در نخستین مرحله اینکه پتروشیمی مورد نظر در چه شرایط محیطی قرار دارد برای تولید تابلو ایمنی به شدت مهم است که تابلوهای ایمنی را از چه متریال مناسب اب و هوا تولید کنیم .
  2. ۲- در مرحله بعد کارشناسی محیطی که نیاز به کاورینگ ایمنی دارد بسیار مهم است که ان مکان از نظر مخازن مواد شیمیایی به چند دسته تقسیم میشوند و نیاز اصلی محیط به چه نوع تابلویی است .
  3. ۳-پس از جانمایی محل و روش صحیح نصب تابلو ایمنی باید مورد توجه باشد اینکه تابلو ایمنی روی پایه پرتابل قرار بگیرد یا پایه ثابت و یا فنس ها و پایه های وسائل نصب شده از قبل
  4. ۴- جنس شبرنگ تابلو ایمنی بسیار مهم است که از چه نوع متریالی با چه طول عمری ساخته شود. معمولا در خوزستان ، بوشهر ، بندر عباس و به طور کلی مناطق گرمسیر از شبرنگ ۷ ساله لانه زنبوری با چاپ برجسته صنعتی گلسبید باید استفاده شود که مقاومت زیاد در برابر افتاب و کرما و رطوبت داشته باشد.
  5. ۵- جنس بدنه تابلوها باید نسبت به شرایط محیط انتخاب شود اینکه بدنه تابلوهای ایمنی از گالوانیزه گرم و یا کامپوزیت باشد فرق بسیار در کیفیت وکارایی و طول عمر تابلو ایمنی دارد ، وقتی تابلوایمنی از جنس کامپوزیت باشد مناسب مناطق گرمسیر است زیرا حرارت کمتری را جذب و ضد رطوبت است برعکس اگر در محیط گرم از بدنه گالوانیزه برای تابلوایمنی استفاده شود تابلوایمنی به مرور زمان دچار اکسید به دلیل رطوبت بالا میشود و تابلوایمنی دچار سوختگی شبرنگ به دلیل حرارت پذیر بودن گالوانیزه میشود
  6. ۶- پایه تابلوایمنی در مناطق گرمسیر از جنس نانو کامپوزیت و در مناطق با درجه حرارت معمولی اهن با رنگ روکش کوره ای میباشد.اگر در مناطق گرمسیر از پایه های فلزی برای تابلوایمنی استفاده شود پایه تابلوایمنی دچار پوسیدگی زودتر از موعد خواهد شد .

 

مهم ترین نکته بعد از تولید تابلوایمنی

 

مهم ترین نکته بعد از تولید تابلوایمنی

نحوه استقرار و نصب تابلوایمنی

از نظر نصب تابلوایمنی باید به شکلی جانمایی شود که در هنگام بروز حادثه و یا برای جلوگیری از حادثه به سرعت به چشم فرد برخورد کند و فرد تابلوایمنی را به راحتی رویت کند . به طور مثال تابلوایمنی کارگاه باید در درب ورودی کارگاه نصب شود تا به لحاظ ایمنی قبل از ورود شخص تمام نکات الزام اور ایمنی را به فرد گوشزد کند. در زمانی که حادثه اتش سوزی رخ میدهد شما باید با جانمایی تابلوایمنی که بر روی ان تمام شماره های داخلی اتش نشانی و واحد HSE درج شده سریعا نفرات محیط پتروشیمی را مطلع کنید که انها با تماس سریع ان را اطلاع بدهند.

 

سایز تابلوایمنی

سایز تابلوایمنی یکی دیگر از نکاتی است که باید با کارشناسان شرکت مهرساین در ارتباط با ان مشورت کرد ، زمانی که شما سایز تابلوایمنی را کوچک نسبت به محیط انتخاب کنید این تابلو هیچ کارایی ندارد ، برای مثال اگر دیواری با ابعاد ۱۰*۵ دارید نمیتوان تابلوایمنی با سایز ۳۰*۴۰ روی ان نصب کنید چون به شدت ان تابلوایمنی ناکارامد است . از روی دیگر باید فاصله رفت و امد افراد با محل نصب تابلو ایمنی مورد توجه باشد که افراد با نگاه کردن به تابلوایمنی به راحتی مطالب و هسدارهای روی تابلوایمنی را بخوانند.

 

طول عمر تابلو ایمنی

به طور مثال: طول عمر تابلو ایمنی بستگی به سایت پتروشیمی شما دارد که ایا شما در حال ساخت پتروشیمی هستید یا در حال بهره برداری در این مرحله اگر در حال ساخت سایت های پتروشیمی باشید ما به شما پیشنهاد میکنیم از تابلوهای ایمنی با طول عمر ۳ تا ۵ سال استفاده کنید چرا که بعد از اتمام پروژه شما باید مکان و نوع تابلوهای ایمنی را تغییر دهید، ولی اگر در مرحله بهره برداری هستید به شما پیشنهاد میکنیم از تابلوهای دائمی ما که طول عمر ۷ تا ۱۰ سال هستند استفاده کنید چون قرار هست برای سالیان سال تابلوهای ایمنی در ان مکان باقی بمانند.

تابلو ایمنی در مجتمع های پتروشیمیطرح های مختلف تابلو ایمنی

تابلوایمنی با حدود ۷۰۰ طرح مختلف قابلیت تولید دارد که در هر مکان با شرایط خاص و طرح مد نظر ان محیط باید نصب شود به عنوان مثال تابلوایمنی خطر تردد لیفتراک باید در ورودی مکان هایی که قرار است از ان لیفتراک عبور کند نصب شود. تابلوایمنی قطعا باید با طرح ساده استاندارد تولید شود تابلوایمنی بهتر است از حروف فارسی بولد و حروف لاتین کوچک ترکیبی باشد.

در انتها اصلی ترین نفرات در ایمن سازی محیط با تابلوایمنی کارشناسان HSE پتروشیمی هستند که مسئولیت مهمی در پیشگیری از خطرات و حوادث دارند.

برای تولید تابلو ایمنی با مجموعه مهرساین در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *