تابلو حروف برجسته

حروف چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم به حروف هایی گفته میشود که لبه (قطر برجستگی حروف) از جنس آلومینیوم آنودایز (براق) باشد.

که در رنگ های طلایی،نقره ای ، مشکی و قرمز به اندازه های ۷cm-9cm-11cm به صورت آماده تولید میشود که نسبت به رنگ قیمت لبه ها متفاوت میباشد.

لبه های ساید لایت (پانچ)

لبه ساید لایت چلنیوم یا پانچ در واقع همان چنلیوم است با این تفاوت که در آن سوراخ ها یا اشکال هندسی منظم بریده شده که نور علاوه بر سطح حروف چلنیوم از سوراخ های لبه هم عبور میکند.

کیفیت چلنیوم های موجود در بازار متفاوت است. نوع ضخامت آلومینیوم استفاده شده در لبه معمولا بین ۰/۲ تا ۰/۵ میباشد .که هر نوع ضخامت برای ساخت اندازه های متفاوت ساخته شده است.

اگر تابلو اداره شما کوچک باشد خوب مطمعنا حروف کوچک تری دارید که در آن از لبه هایی با ضخامت کمتر استفاده میشود. و اگر تابلو سر درب اداره شما بزرگ باشد ازلبه هایی با ضخامت بیشتر در آن استفاده میشود.

حروف برجسته چلنیوم

تفاوت کیفیت در لبه های چلنیوم به نوع ابر استفاده شده در لبه و به کیفیت خم خوردن لبه و به نوع پلاستیک استفاده شده بر میگردد.

در بعضی لبه های چلنیوم ابر ها به راحتی جدا میشوند و عمر بالایی ندارند.یا پلاستیک نازک و شکننده ای دارند یا خم و تا خوردگی آنها باز میشود و باعث میشود شکل یکسان و هماهنگی نداشته باشد.

.لایه رویی حروف های برجسته چنلیوم که میتوان از آن در همه نوع حروف برجسته استفاده کرد از جنس پلکسی گلاس است و دارای تنوع بالا در رنگ است.

پلکسی گلاس یک نوع پلیمر خشک و با تراکم بالاست که بیشتر براق است و از اکرلیک ساخته شده است. و مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارد و تغییر رنگ نمیدهد .

دقیقا بر عکس پلاستیک در برابر حرارت منبسط میشود و براحتی میتوان با حرارت به آن شکل داد و بعد از سرد شدن به حالت خشک در میآید.

روش روشنایی حروف های برجسته چنلیوم با لامپ های ۱۲ ولت اس ام دی است.

لامپ ها روی ورق های پی وی سی ۱۰ میل یا ۸ میل نصب میشود .به این صورت که قبل از نصب لامپ ورق پی وی سی دقیقا مثل خود حروف بریده میشود به صورتی که توی حروف چنلیوم قرار گیرد..

بهترین روش برای ساخت حروف چلنیوم یا چنلیوم ساخت با دستگاه میباشد که حتی برش پی وی سی و خم چنلیوم دور حروف با دستگاه انجام شود. در گذشته کل امور ساخت با دست انجام میشد.

ولی امروزه با وجود دستگاه های سی ان سی و حروف ساز چلنیوم و لیزر حروف خیلی با دقت بهتر و سرعت بیشتری ساخته می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *