تابلو میادین و بلوار

در صورتی که اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی خود کنید، یکی از اولین آموزش های شما در کلاس های تئوری و عملی مربوط به مفاهیم انواع تابلو های راهنمایی و رانندگی خواهد بود. تابلو های راهنمایی و رانندگی که به آنها تابلو میادین و بلوار نیز گفته میشود، سبب ایجاد نظم، برقراری قانون و همچنین جلوگیری از ترافیک میشوند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا ضمن بررسی ضرورت نصب تابلو میادین و بلوار، به معرفی نحوه نصب آنها و همچنین جنس آنها بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ضرورت استفاده از تابلو میادین و بلوار در معابر شهری و جاده‌ای

احتمالا این سوال برای شما نیز به وجود آمده است که چرا پلیس و ماموران راهنمایی و رانندگی تا این حد روی نصب تابلو میادین و بلوار تاکید دارند؟ در پاسخ به این سوال باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت های بالاتر، استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی مزیت های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال شما با استفاده از تابلوهای ترافیکی قادر خواهید بود تا راه خود را راحت تر پیدا کنید.

با توجه به نظر کارشناسان بخش کنترل ترافیک پلیس راهور، در معابری که تابلو های هشدار و انتظامی نصب نشده اند، آمار تصادفات بسیار بالا میباشد. به همین سبب نیز استفاده از تابلو های راهنمایی و رانندگی در معابر درون و برون شهری، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

تابلو میادین و بلوار

انواع تابلو میادین و بلوار از نظر کاربرد

به طور کلی تابلو های راهنمایی و رانندگی شامل انواع مختلفی هستند. نخستین نوع آنها تابلو های انتظامی نام دارند. این تابلو ها شامل ایست، توقف ممنوع و… میشوند. در صورتی که به نوع کاربرد آنها دقت کنید، متوجه خواهید شد که این دسته از تابلو ها به عنوان بازدارنده به شمار میروند.

نوع دیگری از تابلوها که در مراکز تولید تابلو میادین و بلوار ساخته میشوند، تابلو های هشدار هستند. این نوع از تابلوها همانطور که از نام آنها نیز مشخص است، به منظور هشدار خطرات موجود در جاده و خیابان های درون و برون شهری مورد استفاده قرار میگیرند. این مدل از تابلوها بیشتر با اشکال مثلثی یا مربعی تولید میشوند.

دسته آخر از انواع تابلوهای تابلو بلوار و تابلو میادین بتنی و فلزی، تابلو های ترافیکی میباشند. این نوع از تابلوها معمولا به عنوان تابلو های آگاهی بخش برای عموم به شمار میروند. تابلو های ترافیکی به رنگ های مختلفی اعم از رزد، آبی و سفید در معابر شهری دیده میشوند.

نحوه نصب تابلو های راهنمایی و رانندگی

با توجه به مصاحبه های انجام شده با مدیرعامل مراکز ساخت تابلو میادین و بلوار، نصب تابلو میادین و بلوار ها به روش های گوناگونی و با استفاده از ابزار های مختلفی صورت میگیرد. به طور کلی نصب تابلو های راهنمایی و رانندگی با استفاده از ابزارآلات جوشکاری انجام میشود. پس از اتمام عملیات جوشکاری، کارگران با استفاده از پیچ و مهره اتصال میله به تابلو را محکم میکنند.

ساخت تابلو میادین و بلوار

میله تابلوهای میادین و بلوار از آن نظر حائز اهمیت است که ارتفاع تابلو را افزایش میدهد. به همین سبب نیز راننده راحت تر قادر خواهد بود تا تابلو های قرار گرفته شده را ببیند. ضمن اینکه پایه تابلو ها به طور معمول دارای ابعادی مربعی شکل میباشند. همچنین در مراحل ساخت، تابلو میادین و بلوار کامپوزیت باید به شرایط آب و هوایی منطقه نیز توجه کرد.

نکته مهمی که حین نصب تابلو میادین و بلوار باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه قرارگیری آن درون زمین است. همانطور که میدانید میله های تابلو به قسمت بالایی آن با استفاده جوش و اتصالات دیگر متصل میشود. اما قرار دادن آن درون زمین باید با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *