تابلو ترافیکی - علائم ایمنی و ترافیکی

اصولا هدف از نصب تابلوها و علائم ترافیکی، یاری رسانی بهتر به رانندگان و هدایت صحیح در مسیر به قصد سهولت در عبور و مرور است، ضمن اینکه در این روز ها با افزایش بی رویه وسایل نقلیه در سطح شهر ها و جاده های کشور، نیاز به تجهیزاتی همچون تابلوهای ترافیکی جهت هدایت در این مسیرها بیش از پیش احساس می شود.
نصب علائم و تابلوهای ترافیکی کمک می کند تا مقررات راهنمایی و رانندگی به سهولت رعایت شوند. این تجهیز ترافیکی در بسیاری از کشورها دارای مشخصات و علائم مشابهی بوده و هر کدام از این علائم بیان کننده معنای خاصی می باشد . اعلام آگاهی و یا الزام راننده به انجام کاری مشخص از اساسی ترین دلایل کاربرد این تابلوها است.
همچنین برای این که تردد در مسیر به شکلی روان جریان داشته باشد، لازم است تابلوها در محل های مناسب نصب شده و به خوبی نیز قابل رویت باشند تا رانندگان بتوانند دستورات راهنمایی را به دقت رعایت نمایند.

همچنین این تابلو ها در فضا های مسقف عمومی و شخصی همانند مجتمع های تجاری نیز مورد استفاده قرار میگیرد, مثلتابلو خروج اضطراری که به جهت نمایش خروج استفاده میشود.

تابلوی ترافیکی چیست؟

همه ما هر روزه تابلوهای ترافیکی را در جای جای شهر و معابر و گوشه و کنار خیابان ها مشاهده می کنیم. برخی از این تابلوها دارای متن و علائم دستوری بوده و به راحتی توسط همه افراد قابل فهم است. اما برخی از این تابلوها دارای علائمی بوده که توسط رانندگان دارای گواهینامه قابل فهم است. هدف از نصب این تابلوهای ترافیکی، کاهش تصادف ها و ترافیک ها در سطح شهر و افزایش امنیت شهر و جاده ها است در اماکنی که تابلوهابه خوبی نصب و جایگذاری میشوند خطر تصادفات و حوادث به صورت چشمگیر کاهش پیدا میکند.

برخی از تابلوهای ترافیکی دارای یک LED هستند که در تاریکی هوا روشن می شوند که به انها تابلوی ترافیکی انتظامی سولار هم میگویند. تابلوی ترافیکی LED دار، راهنمای مناسبی در شبها برای رانندگان در تشخیص وضعیت جاده مانند لغزندگی و پیچ و خم جاده هستند. اگر توجه کرده باشید تابلوهای سرعت گیر و تابلو محدودیت سرعت درون شهری با سولار و ال ای دی نصب میشوند .

خرید تابلو ایمنی مهرساین

قیمت علائم ترافیکی به عوامل متعددی همچون جنس، قطر و جنس ورق، رنگ های کار شده بر روی تابلو، شبرنگ یا نبودن، ابعاد و اندازه بستگی دارد. مهر ساین یکی از برترین تولید کنندگان تابلو های ترافیکی در کشور میباشد، شما می توانید با شماره تماس ما در ارتباط باشید. مهرساین تابلوهای ترافیکی و انتظامی خود را با متریال مختلف برای شما مشتریان عزیز تولید میکند.

 

مزیت های استفاده از تابلو ترافیکی

تابلوهای ترافیکی از مهم ترین علائم نصب شده در جاده ها و خیابان ها هستند که به راننده در تشخیص وضعیت جاده و خیابان کمک می کنند. تابلو ترافیکی در بردارنده علائم راهنمایی و هشدارهایی هستند که هشدارهایی را با توجه به شرایط و وضعیت جاده ای در اختیار رانندگان قرار داده و از این طریق به کاهش تصادفات، افزایش امنیت جاده ها و کاهش خسارت های مالی و جانی منجر می شود.

همچنین برخی از تابلوهای ترافیکی با نمایش اسامی معابر و نمایش مسیرها به رانندگان در پیدا کردن مسیر خود کمک می کنند و از گم شدن رانندگان جلوگیری کرده و زمان رسیدن به مقصد را کاهش می دهد.

برخی از تابلوهای ترافیکی هشداردهنده محل عبور حیوانات، کودکان، سالمندان و معلولین است. این تابلوهای ترافیکی به راننده کمک می کند تا سرعت خود را در این محل ها کاهش داده و از خسارت های مالی و جانی جلوگیری کند. همانند سرعت گیر
برخی تابلوهای ترافیکی دارای هشدارهایی در مورد شیب جاده هستند که به راننده در کنترل سرعت اتومبیل کمک می کنند برخی دیگر از تابلوها در اطراف مدرسه ها نیز نصب میشوند تا راننده از حضور دانش اموزان اگاه شوند و محدودیت سرعت خود را کنترل کنند.

تابلوهای ترافیکی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

یک تابلوی ترافیکی استاندارد باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند وظیفه هشدار خود را به خوبی انجام دهد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در هنگام ساخت تابلوهای ترافیکی باید به شرایط و وضعیت جوی محل نصب تابلوها توجه شود. برخی تابلوها در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و بسیار سرد به همراه بارش برف و باران نصب می شوند. تابلوهای ترافیکی باید در برابر شرجی بودن هوا مقاوم بوده و زنگ نزنند و در مقابل گرمای بیش از حد دچار پوسیدگی نشوند. رنگ این تابلوها باید در برابر رطوبت و بارش برف و باران مقاوم بوده و کمرنگ نشود. مهر ساین با توجه به شرایط جوی شهر شما انواع تابلو ترافیکی انتظامی را از جمله تابلوهای ۳ ساله تا ۱۳ ساله تولید میکند

اندازه و ابعاد تابلوهای ترافیکی باید بر اساس نوع تابلو و شرایط جاده ای در نظر گرفته شود.

در صورتی که تابلوی ترافیکی دربردارنده متن باشند، بهتر است دو زبانه باشند. متن هم به صورت فارسی و هم به صورت انگلیسی که یک زبان بین المللی است نوشته شده باشد تا افراد غریبه حاضر در ایران بتوانند از هشدارهای تابلوهای ترافیکی استفاده کنندکه البته باید فونت حروف تابلو ترافیکی باشد .

مشکلات تابلو ترافیکی معیوب

مزایای تابلوهای ترافیکی بر هیچکس پوشیده نیست؛ اما در مقابل اگر تابلوهای ترافیکی معیوب باشند، مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کنند. مهم ترین مشکل ایجاد شده برای رانندگان، فهم نادرست از مضمون تابلو ترافیکی است. گاه حتی ممکن است نقص در تابلوهای ترافیکی تا جایی پیش رود که هشدار تابلوی ترافیکی توسط راننده کاملاً برعکس فهمیده شود و این موضوع منجر به ایجاد خسارات جبران ناپذیری می شود.

نقص در تابلوهای ترافیکی حاوی نام معابر و مسیرها، منجر به ایجاد ترافیک های سنگین، دیر رسیدن رانندگان به مقصد، صرف زمان زیاد در رانندگی و گم شدن رانندگان می شود.
گاه نصب تابلوهای ترافیکی در جای نامناسب که در معرض دید رانندگان نباشد، فقط منجر به حواس پرتی راننده و ایجاد تصادف می شود. اگر شبرنگ تابلو طول عمر مفید خود را سپری کرده باشد متاسقانه فاقد عملکرد اخباری مناسب است زیرا شبرنگ رفلکتیو خود را از دست داده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *